Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

On si to vyznamenání rozhodně zaslouží

Měla jsem sice chvilku jiný názor, ale pak jsem se hluboce zastyděla a šla do sebe. Vyznamenání je třeba udělit bez dalších okolků.

Oba mí Petrové, tedy ten starší i ten mladší si už včera odpoledne sbalili fidlátka a vyrazili na víkend. Tentokrát jsem je musela kvůli drobné zdravotní indispozici nechat jet samotné, ale nezdálo se, že by z toho byli zklamaní. Spíš naopak, bylo na nich vidět, že si od ženského elementu rádi na dva dny odpočinou. Já od toho mužského každopádně též, ale jeden chlap mi tu přece jen zůstal. Je celý černý, má krásný kocouří kukuč a jmenuje se Mikeš, možná ho už znáte z předchozích článků.

Dnes ráno mi Mikeš přinesl pavouka do postele. Co k tomu dodat? Nevím, jak byste se zachovali vy, ale já byla okamžitě na nohou a začala jsem mu nadávat, aby s tou potvorou zmizel někam do, no zkrátka co nejdál. Ale on ne, pavouk mu utekl pod moji peřinu, chvíli trvalo, než ho znovu vyšátral, aby ho nakonec k mé obrovské úlevě sežral.

To totiž nebyl žádný ledajaký pavouk. Byl pěkně veliký a už delší čas bydlel u nás v komoře. Už kolikrát jsem velkému Petrovi říkala, aby ho zlikvidoval, ale on se k tomu navzdory mé těžké arachnofobii nějak neměl. Do té komory Mikeš normálně nesmí, jenže jak včera Petrové odjížděli, zřejmě v tom zmatku nechali komoru otevřenou. Nebo možná já, abych byla spravedlivá. No, to je nakonec jedno, Mikeš se tam zkrátka dostal a pavouka chytil. Ráno přinesl živého do postele, asi mi chtěl říct, že už je komora čistá a já se tam nemusím bát chodit.

Poté, co byl pavouk zlikvidován, jsem se uklidnila, Mikešovi se v duchu omluvila a dospěla k závěru, že si ode mě zaslouží vyznamenání. Jenomže jaké dát kocourovi vyznamenání, aby mu udělalo radost? Už to mám, nakrájím hovězí masíčko na tenké nudličky a upletu mu z nich kokardu. Sice maličkou, ale přesně takovou, jaké dostávají kočičí hvězdy v soutěžích. Sice ta kokarda vydrží jenom pár vteřin, ale Mikeš z ní bude mít mnohem větší radost, než kdyby byla skutečná. Tak už musím jít, kocourek to nejspíš tuší a už se motá v kuchyni.

Dodatek 1: Omlouvám se všem čtenářům, kteří očekávali další plamenný článek na aktuální politické téma. Mám za to, že nejen politikou je člověk živ a i takové téma je třeba odlehčit. Navíc Mikeše politika vůbec nezajímá.

Dodatek 2: Omlouvám se všem ochráncům pavouků za likvidaci toho užitečného tvora. Jenže já se pavouků opravdu bojím a komora pro mě byla krajně nebezpečnou zónou. Navíc Mikeše ochránci pavouků nezajímají, je predátor a přirozený lovec takových potvůrek.

Autor: Irena Mikešová | sobota 22.10.2016 19:34 | karma článku: 19,24 | přečteno: 813x
  • Další články autora

Irena Mikešová

Finta změněného pohlaví

Trochu mluvu těch puběráků učešu a ostřejší výrazy nahradím publikovatelnými, i když je mi jasné, že to nebude mít ten šmrnc. Ale na tom zas tolik nezáleží, podstatné je, co jeden z nich vymyslel a jak mu druhý odpověděl.

17.4.2024 v 11:13 | Karma: 21,61 | Přečteno: 718x | Diskuse| Společnost

Irena Mikešová

Blogy v novém kabátě - první poznatky

Dlouho avizované a očekávané se stalo skutkem, sliby se přetavily ve skutečností a včerejšího dne představila redakce svým čtenářům a nám pisálkům blogy ve zbrusu novém pojetí.

11.4.2024 v 8:51 | Karma: 21,42 | Přečteno: 691x | Diskuse| Ostatní

Irena Mikešová

Paní, přišlo vám psaní

„Co to je, proboha?“ Položila jsem si otázku, když jsem cestou z práce objevila ve schránce dopis. Nebyl úřední, adresa byla napsaná rukou vybledlým inkoustem, obálka byla poněkud pomačkaná a zažloutlá.

8.4.2024 v 13:17 | Karma: 25,78 | Přečteno: 837x | Diskuse| Ostatní

Irena Mikešová

S kondomem nebo bez?

Dámy a dívky, pokud máte dobrou antikoncepci a partnera, u kterého si můžete být jisté, že vás nepodvede s jinou, nenuťte ho do pánské ochrany, uděláte mu tím radost. Proč?

29.3.2024 v 19:52 | Karma: 24,72 | Přečteno: 1101x | Ostatní

Irena Mikešová

Pražské fotofórky XVI. - dáma na periferii

Tentokrát ani ne tak fórek jako spíš obrázek k zamyšlení. Včera jsem se vypravila do odlehlé části metropole, kde jsem si chtěla koupit nové jarní botky, které byly podle mého vkusu a za celkem rozumnou cenu.

21.3.2024 v 13:47 | Karma: 18,65 | Přečteno: 428x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Rusové ostřelovali Charkov, střely zasáhly obytné domy a zranily šest lidí

24. dubna 2024  8:33,  aktualizováno  9:08

Sledujeme online Rusko útočilo střelami S-300 na Charkov. Poničené jsou čtyři obytné budovy, oznámil starosta...

Policie zadržela mladíka, který v tachovské škole vyhrožoval nožem

23. dubna 2024  15:03,  aktualizováno  24.4 7:53

Policisté zadrželi ve škole v Tachově mladíka, který nožem vyhrožoval zabitím. Při incidentu se...

V březnu by ze Sněmovny vypadla TOP 09. Vyhrává ANO, posilují malé strany

24. dubna 2024  6:22,  aktualizováno  6:32

Podle nejnovějšího volebního modelu Median by se v březnu do Sněmovny dostalo pět stran a hnutí. V...

Balík pomoci pro Ukrajinu či Izrael schválil Senát USA. Zbývá už jen Bidenův podpis

24. dubna 2024  6:24

Americký Senát schválil balík s pomocí pro Ukrajinu, Izrael či Tchaj-wan v hodnotě 95 miliard...

  • Počet článků 100
  • Celková karma 22,24
  • Průměrná čtenost 1466x
Beru život s humorem.

Seznam rubrik