Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Covid můžete popírat tak dlouho, dokud ho sami nedostanete

Tedy pokud nemáte zcela bezpříznakovou formu, v takovém případě si ho klidně popírejte dál. Ale jinak, jakmile na vás skočí, dalším tvrdošíjným popíráním jeho existence byste si akorát lhali do kapsy.

Jsem celkem tolerantní člověk, a tak je mi v zásadě jedno, jestli někdo tvrdí, že covid neexistuje nebo se ho naopak bojí natolik, že je imrvére zalezlý a neodvažuje se ani vyvětrat. Hlavně, když svoje názory nevnucuje ostatním.

Jedna možná ne až tak úplně typická popíračka covidu bydlí u nás na patře v činžáku ve Vršovicích. Hanička je v důchodu, jí přes šedesát, žije sama a já se s ní už léta kamarádím. Když už to doma se svými třemi kluky (Petr manžel, Petr syn a kocour Mikeš, jak jinak se náš černý kocour může jmenovat, že?) nemůžu vydržet, tak u ní zazvoním a probíráme život ze všech holčičích stran.

Když to celé na jaře začalo, tak Hanička přijala teorii, že si ruské nebo americké (nemohla se rozhodnout které) tajné služby něco upekly v Číně, začaly to tajně roznášet po celém světě a tvrdit, jak je to strašně nebezpečné. Že to je vysoká politika, které ona sice nerozumí, ale ví, že jde o blamáž, která má za úkol vyvolat chaos a že za tím není nic jiného, než boj o moc a o peníze. Ale že to ve skutečnosti nebezpečné není, jen je potřeba vystrašit lidi, aby byli snáze ovladatelní. Když jsme na tom byli relativně dobře proti ostatním, tak veškeré špatné zprávy zvenku považovala za podvrh, a když přišly zákazy i u nás, tak se nemohla rozhodnout, jestli tomu naši politici jen hloupě věří nebo jestli se stali spoluaktéři toho komplotu. Omezení sice dodržovala a roušky nosila poctivě, ale dávala na sobě okatě znát, že to dělá jen s krajním odporem, protože je to zbytečné.

„Irenko, viď, že mám pravdu?“ Ptávala se mě na potvrzení svých slov, já jí to nechtěla vyvracet, tak jsem jí jen odpovídala, že nevím a brala jsem to jako takový její folklór, u kterého se občas i trochu pobavím. Když se pak na konci jara vše vrátilo do normálu, projevovala Hanička silné zadostiučinění a byla sama na sebe pyšná, jak celou dobu tvrdila, že o nic nejde a že to těm tajným službám nakonec nevyjde.

Když přišla druhá vlna, tak Hanička změnila názor, o tajných službách už nemluvila a začala tvrdit, že je to normální podzimní chřipka, která tentokrát přišla brzo a v nebývalé síle. Opět žehrala proti všem opatřením, ale opět je dodržovala. A potom na začátku října to na ni přišlo.

Ten den jsem upekla několik šišek štrůdlu, jednu z nich dala na tác a zazvonila u Haničky, že jí nesu něco na zub. Chvílí se nic nedělo, slyšela jsem jen nějaké štrachání, pak pootevřela jen na škvírku a já se jí vylekala. Byla v županu, pobledlá, na obličeji měla roušku a hnala mě od svých dveří pryč, že je nemocná a že asi chytla tu chřipku. Štrůdl jsem ji musela nechat přede dveřmi, jinak si ho nechtěla vzít. Když jsem jí chtěla zavolat doktora, tak odmítla, že se z toho musí vylízat sama. Tak jsem odešla a příští čas jsme spolu telefonovaly přes zeď, já tak dvakrát denně kontrolovala, jak jí je. Pokusím se to vylíčit jejími slovy a shrnout do jednoho odstavce:

„Bylo mi všechno a nic, trvalo to čtrnáct dní, nejhorší byl první týden. Každodenní pocit horečky, který nastoupil odpoledne, přes noc jsem se vypotila, ráno dobré a další odpoledne nanovo. Bolelo mě od toho v kostech, hlavně v zádech, ale ve skutečnosti jsem naměřila sotva 37 stupňů. Sedělo mi to na hlasivkách, snažila jsem se to odkašlávat, ale prakticky to nešlo. Malátnost a veliká únava, spala jsem skoro celé dny, občas se mi točila hlava. Všechno jídlo mělo příchuť nepříjemné pachuti, kterou jsem cítila vzadu v ústech, všechny pachy byly zkreslené nepříjemným smradem, usídleným hluboko v nose. Příznaky začaly polevovat až druhý týden, a to jen velmi zvolna, v menší míře se vracely zpátky. V životě jsem nic podobného nepoznala, teď už vím, že běžná chřipka vypadá jinak, možná to byl opravdu ten covid. Ale na testech jsem nebyla, výsledky nejsou spolehlivé, a i kdybych byla pozitivní, nic by mi na to nedali, jen zavřeli do karantény, kterou jsi dokázala naordinovat sama.“

Takto mi to tedy Hanička postupně líčila telefonem přes zeď, ještě i třetí týden zůstávala doma, nákup si nechala vozit od dodávkové služby a já se jí občas vnutila, že jí koupím aspoň čerstvé pečivo a vitamíny, nechávala jsem jí to za dveřmi. Po třech týdnech mě konečně pustila k sobě, měla celý byt vydesinfikovaný a trvala na tom, že si nechá roušku. Dnes už je zdravá a normálně chodí ven a existenci covidu už nepopírá. Říkává mi: „Irenko, opravdu nevím, jestli to byl on nebo nebyl, ale ať už šlo o cokoli, příjemné to nebylo a rozhodně bych to nikomu nepřála.“

Autor: Irena Mikešová | pátek 20.11.2020 10:11 | karma článku: 42,16 | přečteno: 6981x
  • Další články autora

Irena Mikešová

Finta změněného pohlaví

Trochu mluvu těch puběráků učešu a ostřejší výrazy nahradím publikovatelnými, i když je mi jasné, že to nebude mít ten šmrnc. Ale na tom zas tolik nezáleží, podstatné je, co jeden z nich vymyslel a jak mu druhý odpověděl.

17.4.2024 v 11:13 | Karma: 21,78 | Přečteno: 719x | Diskuse| Společnost

Irena Mikešová

Blogy v novém kabátě - první poznatky

Dlouho avizované a očekávané se stalo skutkem, sliby se přetavily ve skutečností a včerejšího dne představila redakce svým čtenářům a nám pisálkům blogy ve zbrusu novém pojetí.

11.4.2024 v 8:51 | Karma: 21,42 | Přečteno: 691x | Diskuse| Ostatní

Irena Mikešová

Paní, přišlo vám psaní

„Co to je, proboha?“ Položila jsem si otázku, když jsem cestou z práce objevila ve schránce dopis. Nebyl úřední, adresa byla napsaná rukou vybledlým inkoustem, obálka byla poněkud pomačkaná a zažloutlá.

8.4.2024 v 13:17 | Karma: 25,78 | Přečteno: 837x | Diskuse| Ostatní

Irena Mikešová

S kondomem nebo bez?

Dámy a dívky, pokud máte dobrou antikoncepci a partnera, u kterého si můžete být jisté, že vás nepodvede s jinou, nenuťte ho do pánské ochrany, uděláte mu tím radost. Proč?

29.3.2024 v 19:52 | Karma: 24,72 | Přečteno: 1101x | Ostatní

Irena Mikešová

Pražské fotofórky XVI. - dáma na periferii

Tentokrát ani ne tak fórek jako spíš obrázek k zamyšlení. Včera jsem se vypravila do odlehlé části metropole, kde jsem si chtěla koupit nové jarní botky, které byly podle mého vkusu a za celkem rozumnou cenu.

21.3.2024 v 13:47 | Karma: 18,65 | Přečteno: 428x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

  • Počet článků 100
  • Celková karma 22,26
  • Průměrná čtenost 1466x
Beru život s humorem.

Seznam rubrik