Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak nám Mikeš ulovil andulku

Spím v posteli s dvěma chlapy. Asi jsem hrozná, ale snad mě trochu omlouvá to, že jedním z nich je můj Petr I. a druhým Mikeš. Náš veliký černý kocour, který mi zejména nad ránem rád zalézá pod peřinu, aby se ohřál.

Dnes ráno Mikeš vystartoval z podpeřiny, až mi zanechal pár šrámů na noze, vedle níž do té doby ležel v pohodě stočený. Nejprve zvědavě nevinně vystrčil hlavičku, uviděl, jak se za oknem do vnitrobloku něco míhá, možná svým jemným sluchem zaregistroval nějaké šátrání na venkovním parapetu. Vystřelil a letěl k oknu.

I já jsem vystřelila. Napřed jsem chtěla Mikešovi vyčinit za ten škrábanec, ale pak jsem si všimla, kdo ho tak rozdivočel. Ano, byla tam, maličká zelená andulka se žlutou hlavičkou. Musela být hrozně vysílená a skoro zmrzlá, tak tak se udržela na nožičkách, ani nedokázala ulétnout, když se vevnitř objevil kocouří stín.

Zřejmě někomu uletěla otevřeným oknem a nedokázala trefit zpátky, ze dvora jsou ta okna na pohled všechna stejná. „Musím ji zkusit zachránit, jinak tam zmrzne,“ napadla mě bláhová myšlenka. Chudáka Mikeše jsem popadla a vyhodila z ložnice, a pomaličku opatrně jsem začala otvírat okno. Byla jsem si skoro jistá, že ptáček s vypětím posledních sil uletí, ale nestalo se. Jen trochu uskočil, div nespadl dolů, ale nakonec se ode mě nechal chytit do ruky.

Vyburcovala jsem celou domácnost, Petra II. jsem vytáhla z pelechu s tím, aby vytiskl co nejvíc lístečků se zprávou, že jsme našli cizí andulku, a roznesl je po okolí. Petra I. jsem pro změnu vyhnala do mrazu, aby zajel do nějakého obchodu, který má otevřeno už v neděli ráno a sehnal klec, kam bychom mohli andulku dát, než se ozve její majitel. A aby při té příležitosti vzal i nějaké to zobání. Chlapi se s remcáním a snad i s určitou dávkou pochopení vydali plnit mé rozkazy, já vzala Pepíka do synova pokoje, kde bude zatím bydlet a kam jsem zakázala Mikešovi přístup.

Opeřence jsme tedy pojmenovali Pepík, ale nejsem si jistá, jestli to není Pepinka. Mrazivou noc přežil, teď už uzobává, dovádí a ráchá se v mističce v kleci od Petra I. v pokoji Petra II. Mikeš se zlobí, že do té místnosti nemůže a všichni dohromady čekáme, jestli se ozve jeho majitel. Co když se nikdo neozve? Budeme si muset zvyknout. Pepíka (Pepinku) pojmeme jako poněkud předčasný rodinný dárek od Ježíška a Mikeše zkusíme ukecat, aby s ním nějak vycházel po dobrém. Pokud nám nevyhoví, bude mít chudák smůlu a jeho bytové teritorium se zmenší o jeden pokoj. Naštěstí o ten nejmenší.

Autor: Irena Mikešová | neděle 4.12.2016 15:04 | karma článku: 18,86 | přečteno: 458x
  • Další články autora

Irena Mikešová

Jak na hlučné sousedy

„Nemohl byste s tím vrtáním už konečně přestat, prosím vás?“ Zeptal se slušným, ale rozhodným hlasem můj manžel Petr první nového souseda, který se zhruba před týdnem nastěhoval do nájemního bytu vesle nás.

28.4.2024 v 17:03 | Karma: 22,73 | Přečteno: 351x | Diskuse| Ostatní

Irena Mikešová

Finta změněného pohlaví

Trochu mluvu těch puběráků učešu a ostřejší výrazy nahradím publikovatelnými, i když je mi jasné, že to nebude mít ten šmrnc. Ale na tom zas tolik nezáleží, podstatné je, co jeden z nich vymyslel a jak mu druhý odpověděl.

17.4.2024 v 11:13 | Karma: 22,13 | Přečteno: 736x | Diskuse| Společnost

Irena Mikešová

Blogy v novém kabátě - první poznatky

Dlouho avizované a očekávané se stalo skutkem, sliby se přetavily ve skutečností a včerejšího dne představila redakce svým čtenářům a nám pisálkům blogy ve zbrusu novém pojetí.

11.4.2024 v 8:51 | Karma: 21,42 | Přečteno: 692x | Diskuse| Ostatní

Irena Mikešová

Paní, přišlo vám psaní

„Co to je, proboha?“ Položila jsem si otázku, když jsem cestou z práce objevila ve schránce dopis. Nebyl úřední, adresa byla napsaná rukou vybledlým inkoustem, obálka byla poněkud pomačkaná a zažloutlá.

8.4.2024 v 13:17 | Karma: 25,91 | Přečteno: 839x | Diskuse| Ostatní

Irena Mikešová

S kondomem nebo bez?

Dámy a dívky, pokud máte dobrou antikoncepci a partnera, u kterého si můžete být jisté, že vás nepodvede s jinou, nenuťte ho do pánské ochrany, uděláte mu tím radost. Proč?

29.3.2024 v 19:52 | Karma: 24,72 | Přečteno: 1106x | Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Podmínky míru musí určit Ukrajina, říká ministryně obrany Černochová

29. dubna 2024

Premium Ministryně obrany Jana Černochová (ODS) o sbírce na munici pro Ukrajinu, komunikaci náčelníka...

Vědmy jdou do akce. Mladé dronařky tvrdě cvičí a chystají se na Rusy

29. dubna 2024

Premium Ukrajina (od zpravodajů iDNES.cz) Válka na Ukrajině je v nemalé míře válkou dronů a technologií. Ukrajina, ale i Rusko je vyvíjejí,...

Americkou Oklahomu a okolní státy zasáhla série tornád. Úřady hlásí čtyři mrtvé

28. dubna 2024  22:16

Nejméně čtyři mrtvé si vyžádala série tornád, která od sobotního večera zasáhla Oklahomu. Podle...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

  • Počet článků 101
  • Celková karma 22,38
  • Průměrná čtenost 1451x
Beru život s humorem.

Seznam rubrik